Måndag

Ny vecka igen. Men jobbar i morgon och sedan ledig onsdag och torsdag eftersom att jag jobbar fredag, lördag och söndag. Skönt att vara ledig två dagar mitt i veckan.

Igår slappade jag och senare på kvällen fikade jag med Monika på Café Viva. Massa te och kladdkaka och självklart massa snack. Mysigt som sjutton!

Jag måste bara säga att jag precis satt och grät en skvätt till när Ane Brun sjöng True Colors på Svenska hjältar-galan precis. Jag har lyssnat på Ane Brun i många, många år och sett henne live här i Helsingborg men det här var nog det bästa jag hört med henne även fast det inte är hennes låt. Men gud vad vackert hon sjöng!

Och nu måste jag lägga in ett underbart roligt klipp jag hittade på en känd blogg. Som jag skratta!
Älskar när folk kommer på vad det låter som på svenska när låten sjungs på ett annat språk.
Precis som Sunday bloody sunday med U2 där det verkligen låter som om dom sjunger Små negrar i sanden i refrängen :-D
Efter man har fått höra det hör man inget annat sedan när man hör låten igen.


Titta och njut! :-D

Kommentarer
Postat av: Elise

tack så himla mycket alexandra:D Du får göra en beställning någon gång men du ska nog vänta tills jag gått mer utbildningar;) Man utvecklas hela tiden:) Hoppas du mår bra det verkar så. Hoppas vi ses snart. Kramar<3

2009-12-14 @ 23:38:42
URL: http://johannaelise.blogg.se/
Postat av: Kajsa

HAHAHA! As-skön! Jag älskar sånt där :) Var det inte du och jag som försökte övertala någon envis sak ganska nyligen om att de VISST sjunger "små negrer i sanden?". Vissa har ingen fantasi :) Vi borde prata snart igen ju! I morgon kanske? Jag ska julshoppa på e.m. och då kanske du kan underhålla mig lite :) kraomkraom!

2009-12-15 @ 08:54:16
Postat av: sassa

Haha! De hade fått till texten mycket bra! :)

Såg också Svenska hjältar igår och kan bara hålla med om att True Colors med Ane Brun var grym! :)

Kram!

2009-12-15 @ 13:43:26
URL: http://meminus.co.uk/sassa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0