Tiden går så fort när man har... roligt?

Nej men hej på er!
Det var länge sedan nu jag vet.. Har inte riktigt haft tid eller lust att sätta mig här och skriva.
Såå.. vad har hänt sedan sist?
Jobbade ju lördagen innan personalfesten på Wallmans och den blev ju inte riktigt som planerat kan jag ju lova.
Vid tolv-tiden efter tre timmar jobb i charken skulle jag fixa två hekto parmaskinka åt en kund men det blev visst inte bara parma som kom med utan en ganska rejäl bit av min fingertopp på ringfingret på höger hand. Fy fan vad det blödde!! Lindade papper om fingret lite lätt chockad eftersom jag inte visste hur mycket som kapats av och sprang om till chefen med gråten i halsen och förklarade vad som hänt. Han kollade på fingret och sa: Ja det är ju en bit som har skurits av men det finns inget att göra förutom att plåstra om det ordentligt.
Ja sy kunde vi inte göra eftersom den andra biten som var borta inte satt fast på något sätt på fingret så då hade dom fått dra ordentligt i huden för att få ihop det ;-)

Men en bit borta från fingertoppen hindrade inte mig från att festa loss på personalfesten utan jag gick uppklädd (och omplåstrad) till Wallmans och spenderade hela kvällen där med personalen. Kul som fasen var det! Men chefen är lite väl generös om man säger så och lät vinflaskorna komma in på löpande band.
Så om jag säger att söndagen inte var så rolig att jobba klockan halv nio på morgonen så kanske ni förstår varför.

Blev lite vårdcentral förra måndagen för att kolla på fingret så det såg bra ut och få en ordentlig omläggning av såret.
Det är fortfarande mycket kvar som ska läka och nu är det snart två veckor sedan det hände. Vette fasen hur fingret kommer se ut i framtiden men det kommer nog inte se ut som det gjorde förut.

Julen firades i Lidhult med familjen som vanligt. Det var mysigt och skönt att få komma hem och äta gott och umgås med mina nära och kära. Mycket playstation 3 blev det med Bjarne.. Fast jag tittade mest på för jag fick inte spela ;-D

Helen träffade jag en sväng också på lördagen vilket var mycket trevligt det också!
På söndagen åkte jag hem och fick med mig en lillebror till Helsingborg vilket var roligt!

Så nu sitter han här bredvid mig och tror att han kan skriva bättre svenska än mig :-P

Annars har det inte hänt så mycket. Jag jobbar mest hela tiden och jobbar till 16.15 i morgon för att sedan ta med mig lillebror Bjarne till Lidhult för att fira nyår där. Janne jobbar natt i morgon så det är därför jag passar på att åka hem igen. Massa släkt hemma bl.a. mormor och morfar, morbror med familj, moster med familj och familjens bästa vänner. Kul!
Hoppas vägarna är bra eftersom jag ska köra.

Nähä! Alldeles för långt inlägg blev det nu.. Men, men!
Jag lägger upp ett inlägg med massa bilder när jag kommer hem igen!

Gott nytt år på er!

Stackars mig! ;-D

Bjarne!

Syskonen snygg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0