Vuxenpoäng

Ja nu har man gått och skaffat sig lite fler vuxenpoäng. Mitt bankbesök blev nämligen inte riktigt som jag tänkt mig. Gick fram till disken när det var min tur och berättade om mitt visa-kort som inte funkade.
Hon kollade mitt körkort och fixade ett nytt som hon sa ska komma om ca tre dagar. Sen var det som om hon ändrade sin blick till en helt annan och tittade på mig och sa: Du har ju blivit så pass gammal så du kan börja pensionsspara!
Jaha men oj! Ja men okej? Ja så gammal kanske jag är ja.. Hur gör jag då?
Och sedan började en halvtimme med den här damen bakom disken som glatt berättade hur jag skulle göra och vad jag skulle välja osv osv.

Så den 26 januari börjar jag pensionsspara helt enkelt :-)
damen informerade mig att om jag som alla andra går i pension vid 65 så gör jag det den 4 mars 2051. Hahaha! Så långt fram så man nästan blir snurrig.

Men jag hoppas det är en stolt Alexandra som antagligen år 2051 går i pension och har lite mer pengar sparade eftersom jag började nu och inte när jag är över trettio som jag säkert hade annars.

Annars blev det en väldigt god lasagne och har pratat i telefon med lillebror och med Josefin. Alltid lika trevligt :-)

Nu ska jag äta apelsin och titta på 2012 tänkte jag. Som jag sa till Josefin så får vi hoppas att världen inte går under 2012 för då blir det inte mycket pengar som hunnits sparas till pensionen ;-)

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0